Гуртки та секції: в якому віці варто почати?
Усі батьки хочуть, щоб його дитина виросла різнобічно розвиненою людиною. Для цього вже з раннього віку дітей починають водити на різні творчі гуртки та спортивні секції. Однак ситуація, коли дитина вередує і навідріз відмовляється відвідувати свої уроки, – зовсім не рідкість, і одна з причин – несвоєчасний початок додаткових занять і відсутність інтересу. Так як же захопити малюка і розкрити його потенціал? Про все по порядку.
До трьох років
У перші три роки життя формуються основи особистості і психіки дитини. Завдання батьків в цей ніжний період – правильно спілкуватися зі своїм малюком і приділяти час його розвитку. Навчити дитину ходити і говорити під силу кожному дорослому, але, щоб вибудувати розвиваючу гру і спланувати фізичні вправи, необхідні знання. Де їх взяти? Перший варіант – прочитати безліч книг з дитячого розвитку і закупитися «розвивалки». Другий – звернутися за допомогою до досвідчених педагогів і психологів.
Двері дитячих розвиваючих центрів завжди відкриті для мам і малюків від декількох місяців до трьох років. Заняття для найменших в першу чергу спрямовані на розвиток дрібної моторики, сенсорики, уяви та комунікативних навичок. Наприклад, в клубі «Атом» на подібних уроках малюки вчаться спілкуватися один з одним і з дорослими, вивчають букви і цифри, малюють і ліплять під керівництвом грамотних педагогів. Силу, спритність і витривалість дитини можна розвинути на спортивних заняттях, де діти разом з батьками займаються спортом на м’яких матрацах, щоб уникнути падінь і ударів.
Побувати в розвиваючих центрах хоча б пару раз рекомендується кожній мамі, щоб отримати цінні рекомендації психологів і на практиці дізнатися, як надалі слід займатися з дитиною.
Від чотирьох до шести років
Коли розвиваючі центри залишилися позаду, діти можуть починати відвідувати творчі гуртки та деякі спортивні секції. Перед тим, як визначитися з заняттям для дитини, вивчіть його сильні і слабкі сторони і надайте йому можливість вибрати те, що йому найбільше подобається.
Уроки для юних художників знайти нескладно – вони є в багатьох музеях. Крім того, на заняттях дитини не тільки навчать малювати, а й допоможуть йому придбати хороший художній смак. У Московському музеї сучасного мистецтва любов до живопису прищеплюють дітям через цикл захоплюючих лекцій «Дай п’ять!», Де вони вивчають фігури, форми, кольору, аналізують фактуру і простір.
Для дівчаток важлива постава і гнучкість. Заняття балетом, художньою гімнастикою або фігурним катанням спрямовані якраз на розвиток цих якостей. Хлопчикам, в свою чергу, необхідно розвинути в собі здібності до аналізу і логічного мислення, тому для них будуть корисні заняття шахами. Однак, звичайно, це стереотипна модель, і ніхто не забороняє дівчаткам займатися шахами, а хлопчикам – танцями. У спортивному комплексі Олімпійського селища-80 з дітьми такого віку займаються викладачі з великим стажем.
Крім творчої та спортивної діяльності корисним буде також вивчення іноземної мови. У 4-6 років малюки природно засвоюють нові слова і звуки. Крім того, в цьому віці діти вже достатньо володіють рідною мовою, щоб не плутати його з іноземним.
Батькам, які прагнуть заповнити весь вільний час своєї дитини кружками і секціями, потрібно пам’ятати, що дітям ще складно справлятися з великим навантаженням. Починати варто поступово: займатися раз на тиждень чимось одним і уважно стежити за самопочуттям малюка. Якщо йому легко і цікаво, можна збільшувати кількість уроків, а якщо дитина вередує, переживає і зовсім не виявляє бажання відвідувати заняття, можливо, варто знайти інший інтерес.
Від семи до дванадцяти років
Дуже важливо в цей період прищепити дитині допитливість і інтерес до вивчення навколишнього світу. Закласти в нього правильні життєві принципи. Додаткові заняття також формують характер дитини: творча діяльність відповідальна за культурну складову, спортивна – за силу волі і вміння домагатися поставленої мети. Крім того, гуртки і секції вбережуть дітей від тривалого перегляду телебачення і перебування в мережі.
З 7 років стають доступні практично всі заняття: як творчі, так і спортивні. Діти можуть відвідувати музичну школу, драматичні гуртки, спортивні секції. У цьому віці дитина вже проявляє змагальний дух, силу духу і спритність, тому можна починати займатися єдиноборствами. Крім того, багато дітей починають захоплюватися різною технікою, конструюванням і наукою. Завдання батьків – підібрати для них відповідною тематикою заняття. Наприклад, уроки програми «Миру дослідників Henkel», розроблені компанією, спрямовані на те, щоб прищепити дітям інтерес до науки. Під час практичних занять діти, надівши в білі халати і окуляри, знайомляться з основами природничих наук, проводять експерименти, вчаться логічно мислити і робити висновки – словом, відчувають себе справжніми дослідниками. Вони вивчають властивості речовин, що клеять і самостійно виготовляють клей із продуктів, які є на кожній кухні, наприклад, з крохмалю або шоколаду. Крім того, хлопцям розповідають про те, що таке сталий розвиток, і чому так важливо дбати про навколишній світ і своє здоров’я.
Вибираючи додаткові заняття, батькам слід враховувати індивідуальні якості і характер своєї дитини. Іноді дитина буває не готовий до звалилася на нього навантаженні, а тому відмовляється відвідувати уроки. В такому випадку можна запропонувати йому щось інше або ж спробувати повернутися до занять через кілька місяців. Всі діти розвиваються різними темпами: хтось раніше вчиться читати, а хтось – пізніше. Те ж саме відноситься і до мистецьких гуртків, і до спортивних секцій. Уважно слухайте дитину, не сваріться, якщо у нього щось не виходить, і ні в якому разі не позбавляйте його дитинства суворим розкладом.